Un vídeo per explicar els cursos d'Arqueologia cristiana Son Peretó

28 de setembre de 2019 - General

La tercera edició del Curs d'Arqueologia cristiana Son Peretó ha agrupat estudiants de diferents universitats de la Península, i fins i tot, de Roma. El Curs d'Arqueologia Son Peretó està dirigit pel Dr. Mateu Riera, professor de la Facultat Antoni Gaudí (AUSP) i de la Universitat Autònoma de Barcelona.

El Bisbat de Mallorca ha elaborat un vídeo per tal d'explicar com funcionen els cursos, qui hi pot participar i quines són les principals troballes d'aquestes tres últimes edicions.

El conjunt cristià de Son Peretó es troba a l’est de l’illa de Mallorca, a uns 6 km del nucli urbà de Manacor, a la carretera que uneix aquesta població amb la de Sant Llorenç des Cardassar. És un assentament que ocupa la part més alta d’una petita elevació rodejada actualment per terres d’explotació agrícola, la qual dista uns 10 km del port natural més proper.

Es tracta d’un jaciment de l’antiguitat tardana que inclou una basílica pavimentada en alguna de les seves fases amb mosaics, un baptisteri amb la particularitat de presentar dues piscines i una sèrie d’habitacions annexes als peus de l’edifici cristià. Les edificacions fins ara descobertes van estar en ús entre els segles V a VIII dC. N’hi ha que es varen emprar com a tallers i habitatges. Durant aquelles centúries també va ser un lloc emprat com a cementiri, del qual se n’han documentat, fins ara, més de 150 sepultures.