Troben tombes antropomorfes a Son Peretó, la segona vegada a tota l'illa de Mallorca

30 de juliol de 2019 - General

Els alumnes del Curs d'Arqueologia Son Peretó 2018, promogut conjuntament per la Facultat Antoni Gaudí i el Museu de Manacor, van marxar de l'excavació amb una sorpresa: havien descobert una tomba antropomorfa, un fet que no passava des de feia 200 anys. El director del curs però, el Pr. Mateu Riera, va advertir que no es podia fer públic fins que l'haguessin acabat d'excavar i tinguessin tota la informació completa. Les tombes antropomorfes són característiques perquè tenen la part del cap i de l'esquena retallades reseguint la forma humana del cos i són una tipologia funerària poc freqüent.

I així ha estat. Durant la campanya d'excavació del 2019 s'ha documentat una altra tomba antropomorfa i s'han excavat nou tombes més, totes elles a la cala començada durant el Curs 2018. Els esquelets documentats són tant de població adulta com infantil, i amb el seu estudi es podrà saber de quina època són, les seves característiques físiques, l'alimentació o la seva procedència geogràfica.

Aquesta recerca s'ha fet pública a la jornada de portes obertes del jaciment de Son Peretó. El Curs d'Arqueologia Son Peretó 2019 de la Facultat Antoni Gaudí es durà a terme durant la segona quinzena d'agost i la primera setmana de setembre.

Deixem la notícia d'IB3 amb les imatges del jaciment i de les tombes excavades: