Tres alumnes de Guissona, Granollers i Vilafant guanyen el Concurs d’Instagram de les jornades de Portes Obertes de la Facultat

12 de juliol de 2018 - General

La Maria Bertolín, de l’INS Vilafant, ha guanyat el primer premi del Concurs d’Instagram de la Facultat Antoni Gaudí amb una imatge de l’escultura de la flagel·lació de Josep Subirachs, a la façana de la Passió. El jurat ha premiat la seva mirada especial i original al monument de la Sagrada Família, anant més enllà de les fotografies habituals. L’estudiant de 2n de Batxillerat ha captat l’escultura que està situada davant del mainell del portal central de la Façana de la Passió de la Basílica de la  Sagrada Família, entre la traïció de Judes i la negació de Pere. De caràcter expressionista, indica la soledat del Condemnat, afligit però no vençut. L’escultura està situada sobre tres graons que vol significar els tres dies de la mort a la resurrecció.

El segon premi ha estat per la Maria Liceras, de l’Escola Pia de Granollers, per la seva imatge de les voltes de la nau de la Basílica de Santa Maria del Pi. El jurat ha premiat la composició i l’harmonia de la imatge i la tria de les voltes com a imatge representativa de Santa Maria del Pi.

El tercer i últim premi l’ha rebut la Júlia Masanes de l’INS Guissona amb una imatge de la nau de la Sagrada Família. El jurat ha destacat la idoneïtat de la imatge per explicar un dels principis que tenia Antoni Gaudí: “la llum és el millor pintor”. La imatge mostra perfectament els reflexos de colors dels vitralls en una de les columnes de la nau.

El jurat valora positivament la primera edició

Les premiades rebran 100€ en un val de l’FNAC (primer premi) i entrades per una visita guiada en família a la Basílica de Santa Maria del Pi (segon i tercer premi). El jurat ha estat format pel Degà de la Facultat Antoni Gaudí, Dr. David Abadias, el Vice-degà, Dr. Joaquim Blas, el Cap d’Estudis, Dr. Albert Viciano, la Secretària, Dra. Rosa Ribas, i la Cap de comunicació, Montserrat Rovira.

El concurs d’Instagram ha estat destinat als alumnes de segon de Batxillerat que han visitat diferents monuments de Barcelona amb el guiatge de la Facultat Antoni Gaudí, dins la programació de Portes Obertes. La valoració d’aquest primer concurs ha estat positiva i es preveu reeditar-lo de cara al curs que ve.