“Llull va dialogar amb el judaisme i l’islam, un fet extraordinari”

9 de maig de 2019 - General

"El diàleg interreligiós és un tema estrella en Ramon Llull. En podríem destacar molts aspectes, entre ells, com funciona el seu sistema de pensament, el seu ars. Nosaltres en el llibre hem posat l’accent en el diàleg". El Dr. Òscar de la Cruz Palma, editor del llibre publicat per Sant Pacià Books “Raimondo Lullo e il nuovo dialogo tra cristinanesimo, islam e giudaismo" ha parlat, en una entrevista feta per Mireia Rourera al Punt Avui, d'un dels aspectes més destacats de Ramon Llull que queda reflectit al llibre que s'ha publicat recentment: la capacitat per al diàleg.

Si bé no es pot parlar de diàleg interreligiós al segle XIII, De la Cruz afirma: Ell pensava que per parlar de diàleg s’havia de partir del reconeixement de l’altre. Com a mínim hem d’escoltar l’altre, hem de tenir la paciència d’esperar, d’informar-nos, de rebre informació diferent de la que tenim al cap nosaltres. (...) En el cas de Ramon Llull la seva actitud és de comprensió, d’estudi de les tradicions jueves i musulmanes, la seva paciència d’escoltar, com demostra el Llibre del gentil, de no imposar. La seva proposta és que sigui cada persona, el seu lector, qui esculli la millor de les religions a través de la lògica. Això el fa excepcional i s’apropa molt a les propostes que podríem sentir en l’actualitat."

Pots veure l'entrevista sencera en vídeo a El Punt Avui TV o llegir-ne la notícia al Diari Punt Avui.

Fotografia d'Òscar de la Cruz: Josep Maria Padrós per a El Punt Avui.