La Facultat Antoni Gaudí visita Roma en el seu viatge d’estudis anual

7 de febrer de 2018 - General

Del 29 de gener al 2 de febrer, alumnes i professors de la Facultat Antoni Gaudí han estat a Roma visitant els monuments més importants de l’etapa paleocristiana de la ciutat. A més, la Facultat ha estat acollida pel Pontificio Istituto di Archeologia Cristiana i s'han iniciat els contactes per fer possible una col·laboració estable entre les dues institucions.

El primer dia, dilluns 29, al matí es van visitar els "Scavi" vaticans, les excavacions de sota la Basílica de Sant Pere. Un conjunt molt ben conservat de mausoleus d'època romana, on es troba enclavada la tomba de Sant Pere. Després d’un breu dinar, el Dr. Umberto Utro, Conservador dels Museus Vaticans, els va guiar meravellosament per la col·lecció paleocristiana del Museu. Per acabar el dia, es vam desplaçar al Pontificio Instituto di Archeologia Cristiana (PIAC) on el Dr. Philippe Pergola els esperava per explicar-los les Catacumbes de Domitila que veurien dijous.

El dimarts dia 30 es va començar el dia al Conjunt de Santa Agnès amb el Dr. Olof Brandt (PIAC), on es va veure la Basílica constantiniana de Santa Agnese i el Mausoleu de Santa Costanza fuori le mura. Durant la tarda es van visitar les Catacombe de Priscilla amb el Dr. Vincenzo Fiocchi Nicolai (PIAC) i l’exposició de la Villa Borghese amb la Dra. Maria Garganté (FHEAG), que va presentar Bernini, la seva època i la seva obra.

Dimecres, l’equador del viatge, alumnes i professors van tornar sota terra per visitar, en primer lloc, les Catacombe de Ss. Marcellino e Petro, acompanyats per la doctora Rafaela Giuliani (PIAC) i Flavio Palloca, historiador i guia de les catacumbes, i en segon lloc, les Catacombe de Domitilla. Per acabar el dia, alguns van visitar el Museo Nazionale del Alto Medieoevo i d’altres van passejar per altres parts de Roma.

Es reforcen els llaços entre el PIAC i l’AUSP

El dijous va ser el dia més farcit de tots. Se sortia a les 8 del matí de l’hotel i no hi s’hi tornaria fins entrada la nit. A primera hora van estar a la Basilica de San Clemente amb el Dr. Guidobaldo (PIAC), un dels pocs edificis on es conserva l’schola cantorum amb els dos ambons laterals. A mig matí van tornar al PIAC en motiu de la rebuda oficial de la Facultat per part del Dr. Danilo Mazzoleni, rector del PIAC. El Dr. Mazzoleni i el Dr. Armand Puig, rector de l’AUSP, van constatar la bona col·laboració que hi ha entre les dues institucions. El Dr. Armand Puig va afirmar que era un dia important “perquè reafirma la col·laboració de la Facultat Antoni Gaudí amb el Pontificio Istituto di Archeologia Cristiana de Roma”.

Després de la visita al PIAC van entrar a l’Arxiu secret del Vaticà i a la “Torre Gregoriana o Torre dei venti”, i alguns dels alumnes van poder visitar les instal·lacions de l’EWTV. L'última visita del dia va ser a Le case romane del Celio, a les excavacions fetes sota de la Basilica Ss. Giovanni e Paolo al Celio. El dia es va acabar amb un sopar conjunt a un restaurant instal·lat a les voltes del Teatro di Pompei.

El divendres 2 de febrer es van centrar en la visita al conjunt de San Giovanni in Laterano, admirant la Basílica i estudiant en profunditat el Baptisteri gràcies a les explicacions del Dr. Olaf Brandt (PIAC). Tant alumnes com professors van qualificar aquest viatge d’únic, ja que la qualitat de les visites va ser extraordinària i el bon ambient de col·laboració entre el grup va estar present en tot moment. Sens dubte, una experiència per repetir!