La Dra. Cristina Godoy parla dels escenaris de la vida de Sant Jeroni a l'INSAF

6 de novembre de 2020 - General

La professora de la Facultat Antoni Gaudí Cristina Godoy ha dut a terme la lliçó inaugural de la inauguració del curs 2020/2021 l'Institut Superior de Ciències Religioses Sant Fructuós de Tarragona. La Dra. Cristina Godoy ha presentat la ponència inaugural "Els escenaris de la vida de Sant Jeroni: de Roma a Terra Santa", en què ha fet un repàs dels diferents llocs on va viure Sant Jeroni des del punt de vista arqueològic i monumental.

Així, Godoy posa èmfasi en les restes arqueològiques dels edificis de culte cristià contemporànies a la vida del sant començant a Estridó, el seu lloc de naixement, passant per Roma, Trèveris, Aquileia, Antioquia, el desert de Calcis, Constantinoble, el seu pelegrinatge per Terra Santa, Egipte, Alexandria per acabar a Betlem, on va morir. La Dra. Godoy ha explicat que no es conserva cap diari de viatge de Jeroni, sinó que només parla d'aquest peregrinatge a les seves cartes de manera marginal.

Pots recuperar la ponència de la Prof. Cristina Godoy "Els escenaris de la vida de Sant Jeroni: de Roma a Terra Santa" en el vídeo adjunt de l'Arquebisbat de Tarragona (a partir del minut 24:00).