Els alumnes del "Seminari de Síntesi" han estat a la Seu d'Urgell i Andorra amb el Prof. Robert Baró

22 de maig de 2019 - General

El Seminari de Síntesi del Grau d'Història, Arqueologia i Arts cristianes, impartit pel Prof. Robert Baró, s'ha dut a terme durant dos dies en institucions i monuments patrimonials del Bisbat d'Urgell.

Durant el primer dia, els alumnes han visitat l'Arxiu Capitular i Diocesà d'Urgell, guiats i acompanyats per l'arxiver, Mn. Benigne Marquès. Entre altres documents importants, han pogut veure el Beatus (un manuscrit miniat anònim de finals segle X), l'Acta de Consagració de la Catedral (s. XI), un Moralia in Job mossàrab i el primer text en català, el Llibre Jutge de principis del segle XII.

El segon dia de visites ha portat als alumnes al Palau Episcopal, al Museu Diocesà i a la Catedral, tot a la Seu d'Urgell, i també a Andorra, a l'església de Santa Coloma d'Andorra.

El Seminari de Síntesi del Grau d'Història, Arqueologia i Arts cristianes és una assignatura de tercer de grau que té com a objectiu veure de manera pràctica i sintètica el que s'ha après durant l'assignatura i, en part, durant els tres cursos del grau de la Facultat Antoni Gaudí.