El Dr. Sergi Grau Guijarro, "Premi Vila de Martorell de Traducció de Clàssics. Memorial Montserrat Ros 2023" per la seva traducció de la «Història secreta» de Procopi de Cesarea

22 d'abril de 2023 - General

El filòleg i professor Sergi Grau ha estat guardonat amb el "Premi Vila de Martorell de Traducció de Clàssics. Memorial Montserrat Ros 2023" per la seva traducció de la «Història secreta», de Procopi de Cesarea, la primera traducció al català d’aquesta obra fonamental de la tradició grega.

Grau, doctor en Filologia Clàssica per la Universitat de Barcelona, és professor del Departament d’Arqueologia i Arts cristianes de la Facultat Antoni Gaudí, on ha impartit docencia universitària com a profesor encarregat de curs, impartint assignatures de llatí i “Monaquisme antic. Arqueologia i fonts escrites”. Les seves línies de recerca se centren en els tòpics retòrics de la biografia grega antiga, especialment de la biografia de filòsofs, en la construcció de la imatge dels autors a través del gènere biogràfic i en les seves relacions amb altres gèneres, sobretot el drama antic i les hagiografies tardoantigues.

La seva última fita és aquesta traducció al català de la "Història secreta" de Procopi de Cesarea, valent-li aquest premi de traducció de clàssics. Enhorabona al professor Grau per aquest merescut reconeixement!