Èxit del curs de l'Aula Oberta "L'art espiritual del camí cistercenc" amb el P. Lluc Torcal

9 d'abril de 2018 - General

El monjo cistercenc Lluc Torcal ha impartit el curs "L'art espiritual del camí cistercenc", emmarcat dins els cursos d'Aula Oberta, durant els dies 3, 4, 5 i 6 d'abril. Durant les sessions s'ha explicat l'origen del Cister i s'ha relacionat l'espiritualitat cistercenca amb la concepció de la bellesa i l'art.

En concret, el curs ha estat dividit en sis blocs: "Introducció general al camí cistercenc: els primers passos de Cister", "Elements essencials de l’espiritualitat cistercenca", "L’art espiritual en els grans autors: Guillem de sant Teodoric, Elred de Rievall, Isaac de l’Estrella i Bernat de Claravall", "La bellesa segons Sant Bernat", "La planta del monestir i la concreció simbòlica d'una espiritualitat" i "Els primers monestirs".

El P. Torcal és llicenciat en Ciències Físiques (UAB) , Doctor en Filosofia (Pontificia Università Gregoriana), té el batxiller en Teologia (Pontificia Università S. Tommaso d'Aquino) i va ser prior del Monestir de Poblet del 2007 al 2016. Els alumnes del curs, una vintena, complementaran l'explicació teòrica amb una visita al Monestir guiada per Lluc Torcal durant el proper mes de maig .