El curs “L'art espiritual del camí cistercenc” acaba amb una visita al Monestir de Santa Maria de Poblet

21 de maig de 2018 - General

El dissabte 19 de maig alguns alumnes de la Facultat Antoni Gaudí van visitar Poblet amb el Pare Lluc Torcal. La sortida ha estat el colofó final del curs “L'art espiritual del camí cistercenc”, emmarcat dins els cursos de l’Aula Oberta de la Facultat, uns cursos en què les persones alienes a la facultat també hi tenen cabuda.

Així, els participants del curs i altres alumnes de la Facultat van poder veure de primera  el simbolisme que hi ha en un monestir cistercenc i van comprovar que els espais, la seva distribució, i fins i tot la flora que forma part del monestir té una explicació a nivell espiritual.

La descoberta del monestir des d’aquest punt de vista, que ja s’havia treballat durant el curs, va ser molt enriquidora per tots els participants.

El Pare Lluc Torcal també va parlar de la regla benedictina i de la història del monestir, fundat el 1150. A més, el P. Torcal va apropar als visitants al dia a dia de la vida al monestir de Poblet, el conjunt monàstic habitat més gran d’Europa.