Curs sobre Topografia clàssica i cristiana per Philippe Pergola

10 octubre - General

Els dies 26, 27 i 28 de setembre el professor Philippe Pergola va impartir el curs Topografia clàssica i cristiana en el màster d’arqueologia i arts. De reconegut prestigi internacional, Pergola és professor del Pontificio Istituto di Archeologia Christiana de Roma i director de recerca en arqueologia medieval a la Universitat de Aix-Marseille. Al curs van assistir alumnes de la UAB, l’ICAC i la UB a més dels de la Facultat Antoni Gaudí. També varen venir professors especialitzats en arqueologia cristiana i de l’antiguitat tardana.

A més del curs intensiu, vàrem tenir la ocasió d’acompanyar al prof. Pergola a una visita a les Esglésies de Sant Pere de Terrassa, on va poder seguir les explicacions sobre el terreny de Gemma Garcia Llinares, membre de l’equip d’arqueòlegs que han excavat el conjunt monumental i professora de la FHEAG. També vàrem acompanyar-lo a la visita del subsòl del Museu d’Història de Barcelona, on es troba el conjunt episcopal de la Plaça del Rei, guiat per les explicacions de Júlia Beltrán de Heredia, conservadora en cap i professora també de la FHEAG. Així mateix vàrem acompanyar-lo a l’església de Sant Just i Pastor per mostra-li les novetats de les excavacions que es venen duent a terme en aquest segon centre de culte de la Barchinona visigòtica.